dimecres, 20 de juny del 2012

L'entrevista 2; Daniela Velasco


La segona entrevista del bloc és per a una jugadora que està demostrant ser una de les millors jugadores de tot Catalunya i, per què no, de tota Espanya. Estem parlant de Daniela Velasco, una jugadora sub-14 de primer any que en l’estiu passat va quedar segona d’Espanya fent un dels Campionats més èpics que recordem. La Daniela ha quedat primera a l’Open de Llinars del Vallès, aconseguint fer sis punts de nou, tan sols perdent dues partides contra dos grans jugadors. Ja ha assegurat que aquest estiu es desplaçarà cap a Andalusia a jugar, una vegada més, el Campionat d’Espanya Puleva  Max per Edats. Anem ja amb les preguntes;
-Daniela, per tu, ¿quin creus que ha estat el teu major èxit fins al moment a nivell escaquístic?
En el Campionat d’Espanya 2011. No m’imaginava quedar segona. Vaig tenir sort en el desempat i això em va fer quedar segona. Vaig remuntar al final.

-¿Tens algun objectiu a nivell escaquístic?
Sí, poder arribar a la Olimpíada amb la selecció Espanyola.

-¿Com et vas introduir en el món dels escacs?
Va ser quan tenia cinc anys quan vaig veure al meu pare jugar a escacs a l’ordinador. El meu pare és un aficionat. Va ser llavors quan em vaig interessar. Vaig començar directament a Peona I Peó, sense anar a cap a escola a diferència dels altres nens. Vaig començar jugant el Garcia Ilundain i vaig quedar segona femenina sub-8. Després vaig jugar als escolars individuals i per equips.

-¿Tens pensat tenir un paper important en el món dels escacs?
Si puc arribar a ser titulada com WGM estaria molt bé. Espero tenir un ELO de 2400 llargs, és el meu gran objectiu.

-¿Practiques moltes hores d’escacs al dia? ¿Quantes?
Per les extraescolars que tinc no puc entrenar massa. En el temps lliure sí. Quatre hores a la setmana sense comptar la del dimecres, que és quan vaig a entrenar amb el club.

-¿Quines aficions tens a part dels escacs?
Estic fent música, toco la guitarra. Aquest estiu faré un curset de bateria. També m’agrada el futbol però no el practico a fora. Al pati de vegades hi jugo i se’m dóna força bé.

-Ja per acabar, ¿ens sabries descriure el teu estil de joc?
Encara no el tinc molt definit, però m’agraden les posicions semi-tancades. Practico el mur de pedra amb blanques i la francesa amb negres. 

1 comentari: